9. ledna 2008

Ach!

Kašlu na učení. Našprtala jsem se rovnice z geometrie a z fyziky, na chápání teď není čas. Tedy, o prázdninách jsem to celé chápala, avšak teď mám v hlavě tak vymydleno, že si na nic nevzpomínám. Leda tak na postřeh, že se at2/2 jest nárust rychlosti za určitý čas (oproti případu, kdy by byla stálá), jenž má podobu pravoúhlého trojúhelníku, když to dáme na graf. Oproti tomu učebnicové vysvětlení přes lichoběžník je trochu zavádějící... Ale komu se co líbí, že.
Potom je v geošce ještě ta kružnicová rovnice... ták, teď si ji zopakujem... r2=(x-xo)2 + (y+yo)2 . Jsem trochu mimo, jak je vyvozena. Z čeho - to vím (ze vzdálenosti, že jo), umocněné to je. Jen nevím proč. Nebo to nedoháním. Zkrátka se zítra zeptám učitelky...

Není ještě ani sedm, ale mám všechno nominálně hotové. Ale asi si to ještě potom zopakuju. Stejnak to přes noc zapomenu...

Žádné komentáře: