29. ledna 2008

Nač chceš pravdy,

které nepotřebuješ znát? Ten básník měl pravdu. Nevím, proč.
Včera večer mě napadla jedna taková "revoluční myšlenka". Moc si ji ted nepamatuju. Stejně bych ji ale tady nevykládala, jelikož si dost dobře představuju obracení oči v sloup většiny čtenářů. Takoví lidé jako Pullman, kteří popularizují nenávist k víře, by se měli střílet. Nedávno jsem četla stránky jisté holčiny, která svoji nedůvěru k církvi staví právě na tomto podnětu (a na inkvizici, samozřejmě). Co je špatného na tom, že někdo říká lidem, aby se nechovali jako zvířata? Ono je těch důvodů víc, ale zrovna tenhle je pubertákům pochopitelný. Zvláštní, jak demokracie funguje v manipulaci názorů líp, než jakýkoliv přímý totalitní režim. Demokracie na to totiž jde zevnitř, vnucením jednotných idejí, které pak lidé považují za své. Ale, jak se mi zdá, je to nevyhnutelný pobočný efekt. Ovšem nemůžu zapomenout, jak jedna spolužačka, na otázku, čím byl význačný komunismus, odpověděla: "Nebyly banány." To ti mandarinky nestačí?
Mimochodem, k těm banánům. Mamka mi vyprávěla, jak otec kdysi, snad z té nějaké expedice, přivezl svazek malých zelených banánků, se kterými si mamka nevěděla rady. Takže je strčila na skřín. Za nějakou dobu je odtud sundala, a vida, byly žluté. Jeden si oloupala, ale nechutnal jí, prý chutí připomínal bramboru.
Taky si pamatuju, jak jsme měli počítač s DOSem. Byla tam jedna hra. Nikdy jsem se s ní moc daleko nedostala, co taky chcete od tříletého děcka. Mlátila jsem do toho a pozorovala obrázky. Heh, taky jsem používala tetris ke stavění domečků, protože normální postup byl příliš nudný... A taky k nám občas zavítal jeden otcův spolužák, fyzik, kterého jsem se bála jak čert kříže...
Doufám, že tajná policie, co pravidelně pročítá blogy, se pobavila nad dětskými vzpomínkami:D No nic.

Mimochodem, nevíte, proč mi nefunguje klávesa, kterou se nadělují háčky a čárky příslušným písmenám? Nic se nemačkalo, mám ten dojem. Ale ten prevít stále funguje jako anglická klávesnice (i y a z má na správných místech), jen místo čísel jsou tam česká písmenka. Snad to restart spraví.

Žádné komentáře: