26. března 2008

Čistý rozum

Я чистый разум утром встретил,
Он на вопрос мне не ответил;
По полдню пробежался мрак.
Не удержать его никак
В просторах мысли человечной,
Простой и милой, бесконечной,
Подобной ночи по весне.
Он, солнца луч, поведал мне,
Что небо задохнулось синью,
Не помня вечности; и былью
вдруг стали миллионы лет.

Но света уж, стало быть, нет.

Dneska, po cestě ze školy. Občas ten čistý rozum taky potkávám - přichází s anticyklónou. Pak zvětrává a proměňuje se v kámen, jenž vám při čisté hlavě leží v žaludku. Pak zkysne na romantiku. Později, s příchodem dešťů, se vyčerpá celý, odletí za horizont.
Jestli bych měla vyslovit jediné přání (třeba skoupé zlaté rybce), bylo by to, aby mi zůstal napořád. Rozum. Čistý, kritický rozum.
Možná na to existují prášky - ty, co zabraňují skákání krevního tlaku. Ne kafe. Drogy, co působí uměle, vytvářejí jen Jeho histerické zdání.
Nejradši bych se přestěhovala někam na Sibiř, kde prší jednou za uherský rok. Sakra, to by byla krása. Jenže bych hned v první zimě zmrzla.

Počasí v Praze je hrozné. Ráno svítí sluníčko, hned na to prší. A pak sněží. Furt. Víte, že cítím mrak, aniž se podívám z okna? Samozřejmě, změní se světlo... ale taky splasknu a začnou mě tlačit spánky nebo lícní kosti. Jedno z toho, záleží na podmínkách.
Blé...

Doufám, že se Bella do toho osobního deníku nijak nezamiluje. Moc mi chybí její příspěvky.

6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

z počasí si nic nedělej, u nás je to stejně hrozné. a kdo z toho nemá mít špatnou náladu.

jinak, ta básnička je moc pěkná. čí je? tvoje? :)

Norhi řekl(a)...

Jo, tak nějakl:) Vymýšlela jsem ji cestou ze školy (a každou chvilku jak debil vytahovala zápisník). Btw, ty umíš rusky?
Tady nejde tak o náladu, jako o tlak (atmosférický i krevní). Ale dík za povzbuzení:)

Anonymní řekl(a)...

cestou ze školy? úú :D je dost pěkná :)
no, domluvit se umím (rodiče z ukrajiny), ale učit se teprv teď budu přes samostudium.. přeci jen ta gramatika znamená hodně.

tlak? tedy, změnu tlaku jsem nezaznamenala.

Anna Elinor Farrell řekl(a)...

No né, další z přistěhovalců, vítej do klubu :).
Zajímavej příspěvek... Teda nejdřív se ti omluvím, že jsem u tebe už sakra dlouho nebyla. A koukám, že mezitím jsi z nedostatku čtení psala :D. Něco už jsem napsala, ale ono to stejně stojí za starou Bellu :P.
Básnička je vskutku... hm, zajímavá. Hele, sorry, ale víš, jak to se mnou je :D. Je prímová tím svým stylem - tvým stylem. Mně se výtvory od tebe vždycky líbily, vždyť víš :).
Jinak já tlak taky nezaznamenávám, ale něco ve vzduchu přece jenom cejtím. Dneska ráno jsem šla do školy jako zfetovaná. Nevnímala jsem nic než cestu a svoje myšlenky. Málem jsem skočila pod auto :D. Zato včera bylo slunko a to už bylo spíš o neustálým mhouření očí z nezvyku... Nějak tak mi to neprospívá. Už jsem mnohokrát tvrdila, že mám ráda déšť... pokud to není ten hnusnej lezavej zimní :-!.

Norhi řekl(a)...

Danka: Jsem ráda, že se ti líbila:) Narozdíl od ostatních totiž není bezpředmětná.
Bella: Jsi šťastný člověk, když ho necítíš:P A když máš stejnou prácischopnost nezávisle na počasí.
Mimochodem, bylo by dobrý založit fanklub staré Belly. Může do něj i Bella nová:D
No, déšť je super, pokud nemusíš do školy:P

Anna Elinor Farrell řekl(a)...

Hehe, to jo..:)
Stará Bella :). No, zjistila jsem, že se mi Bella sice líbila, ale v úplně jiným "příběhu" :D... V sedmičce je to prostě šílená masochistická fúrie.
Přesně...:P. Když se pozoruje z tepla domova, je nádhernej :D.