1. dubna 2008

Stav, kdy žádná odpověď na otázku není dostačující, není pochopitelná.

Pršelo. Cítila jsem to, aniž jsem se ohlédla přes rameno, na okno. Je sedm hodin, třebaže by mělo být šest. Venku je ještě nějaké světlo. Šedé. V dáli se zelenají pole.
Cestou ze školy jsem nepotkala jediného opeřence, avšak jejich zpěv byl slyšet odevšad. Ráno všichni ptáci zarytě mlčeli, zato běhali po chodníku a klovali, co se dalo.
Kéž bychom zítra nepsali.
Nemám sílu, vyčerpáním, vyčerpáním z nicnedělání. Nesnáším jídlo, dává teplo. Nenávidím vodu - má chemickou příchuť, třebaže prošla filtrační konvicí. Vedle leží dějepis. Budu muset číst.
Nemůžu strpět konvenčnost, vědění, že někteří lidé, co právě čtou tento příspěvek, mě někdy v životě viděli. Zvláště, když mě viděli nedávno. Že nejsem jen nehmotný, počítačový hlas. Že jsem pro ně něco víc, než jenom fakt textu. A vlastně... díky bohu. Ať tomu tak bude co nejdéle.
Spisovatelé a básníci mají výjimečné postavení - mohou po sobě zanechat hlas, mysl. Není to nic hmotného. Nemusí to ani být zvláště příjemné osoby (třeba R.A., že), ale soucítíte jim. Protože psát příběhy je něco jiného, než psát takovéhle příspěvky. Člověk se skrze text jeví naprosto jinak, než v trojrozměrné skutečnosti. Povahově. Tedy, do textu vstupuje naprosto jiná povahová sféra.
Sakra, už je pozdě. Jdu kopat do dějáku.

4 komentáře:

Anna Elinor Farrell řekl(a)...

Jen tak pro odlehčení (možná) - my v pondělí psali za pět hodin pět písemek a jen dvě z toho byly hlášený. Příšerný... nikoho samozřejmě nezajímá, že v nějakejch těch právech nebo čem je uvedeno, že nesmíme mít víc jak tři za den. Ha ha.
Jinak k atmosféře - šedý světlo mám nejradši :). Nejsem si jistá, jestli tobě vadí nebo ne, soudě podle příspěvků, ale pro mě je to vždycky inspirující... Kurňa, teď jsem si vzpomněla, že jsem ve škole "pocítila" bodnutí takové zvláštní atmosféry, která vůbec nesouvisela s tím, co bylo venku i uvnitř. Ale samozřejmě jsem se nenamáhala si to zapsat, takže stejně jako hromada hlášek to zmizelo v nenávratnu... Achjo. Máme to holt těžký.

Norhi řekl(a)...

:P Něco podobného jsme měli minulý rok. A asi budeme mít i příští. Příšerné, tyhle písemky.
Šedé světlo není jednoznačné. Vlastně ani nevím, co znamená. Nejlepší však je, když se smíchá se světlem žlutým - po dešti.

Anna Elinor Farrell řekl(a)...

Jo, nesnáším písemky...
To je fakt :). Ta nazlátlá záře stále ještě pod šedí mraků je nádherná... Ale i takové to normální světle šedivé světlo zpod mraků uprostřed města a odpoledne je hezký :).

Anonymní řekl(a)...

Good post and this post helped me alot in my college assignement. Thanks you for your information.